BIST 100
14.446,42 3,64%
DOLAR
46,2934 0,00%
EURO
53,6805 0,02%
GRAM ALTIN
6.413,20 2,17%
FAİZ
41,76 -2,36%
GÜMÜŞ GRAM
104,18 2,90%
BITCOIN
66.488,00 -0,01%
GBP/TRY
62,1060 -0,03%
EUR/USD
1,1592 0,02%
BRENT
83,48 -4,41%
ÇEYREK ALTIN
10.485,57 2,17%
Çankırı Açık
Çankırı hava durumu
16 °

Açık büfelere inceleme

acik-bufe.webp.webp

Tarım ve Orman Bakanlığı, Türkiye’de her yıl 18 milyon ton gıda israfının önüne geçmek amacıyla yeni bir uygulama başlatıyor. Bakanlık, tüketici bilinçlendirmesi için yeni bir yola başvuruyor.

featured






ANKARA-BHA

Araştırmalara göre, dünya genelinde üretilen gıdaların üçte biri israf ediliyor ve bu israfın yüzde 40’ı otel ve restoranlar gibi toplu tüketim alanlarından kaynaklanıyor. Her dokuz kişiden biri açlıkla mücadele ederken, israf edilen gıdanın üçte biri bu insanları doyurmaya yetecek miktarda.

Türkiye’de ise her yıl 18 milyon tondan fazla gıda israf ediliyor. Bu durumu önlemek amacıyla, Tarım ve Orman Bakanlığı 2020’de Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) desteğiyle “Gıdanı Koru-Sofrana Sahip Çık” projesini başlattı. Proje kapsamında gıda israfı konusunda farkındalık artırıldı ve yönetmelik değişiklikleriyle otel ve restoranlarda çöpe atılan gıda artıklarının hayvan yemine dönüşmesi sağlandı.

Açık büfelere inceleme


YORUM YAP

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.