BIST 100
14.274,02 0,10%
DOLAR
46,6202 0,14%
EURO
53,0953 0,16%
GRAM ALTIN
6.130,13 1,67%
FAİZ
40,33 -0,79%
GÜMÜŞ GRAM
88,74 2,39%
BITCOIN
60.220,00 1,00%
GBP/TRY
61,5761 0,04%
EUR/USD
1,1384 0,12%
BRENT
71,99 -4,34%
ÇEYREK ALTIN
10.022,75 1,67%
Çankırı Parçalı Az Bulutlu
Çankırı hava durumu
27 °
  • ANASAYFA
  • Gündem
  • Atık ambalajların değerlendirilmesi için yeni adım – Birlik Haber Ajansı

Atık ambalajların değerlendirilmesi için yeni adım – Birlik Haber Ajansı

atik-deposu.jpg

ANKARA-BHA

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Ankara’da düzenlenen Depozito Saha Yönetim Sistemi Protokolü İmza Törenine katıldı. Bakan Kurum, 2025 yılında Türkiye genelinde tüm il ve ilçelerde depozito iade makinelerinin kurulacağını açıkladı.

Sakarya’da başlayacak pilot uygulama

Bakan Kurum, yeni sistemin pilot uygulamasının Sakarya ilinde başlatılacağını belirterek, bu adımın atık ambalajların daha etkin bir şekilde değerlendirilmesine olanak sağlayacağını söyledi. "Artık ambalajlar sokaklarda, plajlarda ve parklarda çevre kirliliğine neden olmayacak" diyen Kurum, depozito iade makineleri ile çevre kirliliğini azaltmayı hedeflediklerini vurguladı.

Yeni sistemle birlikte, geri dönüşüm sürecine katkı sağlanacak ve atıkların geri kazanımı artacak. Bakan Kurum, bu projeyle çevre kirliliğiyle mücadele ederken, aynı zamanda vatandaşların da geri dönüşüme katılımını artırmayı amaçladıklarını belirtti.

YORUM YAP

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.